YAZAN
Sabahattin Kudret Aksal
YÖNETEN
A. Togay Kılıçoğlu
OYNAYANLAR
Damla Özen Kılıçoğlu
Berk Balcı
Tuba Kantoğlu
KOSTÜM
Damla Hacaloğlu
DEKOR
Karmadrama
KOREOGRAF
Tuğba Özkul
TEKNİK
A. Togay Kılıçoğlu
KOSTÜM UYGULAMA
Maskara by Altınok
DEKOR UYGULAMA
Mustafa Aksu
Dursun Şahin
Mehmet Onay
SAHNE AMİRİ
İlker Engüzel
PORTRE FOTOĞRAFLARI
Metin Öner
SAHNE FOTOĞRAFLARI
Tezcan Kıldıran
İLK GÖSTERİ
30 Kasım 2011, 20.30, Maya Sahnesi
OYUN HAKKINDA
Sabahattin Kudret Aksal oyununda, genellikle evlilik ve aile kurumunun bireyler üzerindeki baskısını, ataerkil aile yapısını, evliliğin "çıkar" ilişkisine ve "para"ya dayandığını, bireylerin özgürlüklerini kısıtladığını, ailede sevgi ve saygının kalmadığını, ailenin kişilerini toplumdan soyutladığını, gençlerin geleneksel evliliği artık tercih etmediğini bazen şiirsel bazen de mizaha kaçan bir ifadeyle dile getiriyor. Böylece günümüzde de evliliği "çıkar ilişkisi" olarak gören ve görecek olan nesillere iyi bir ders veriyor. Bu anlamda yazar, bu oyunuyla ailelerin nasıl kurulması ve evlilikte nelere dikkat edilmesi gerektiğini, şiirsel ve ironik bir dille başarıyla anlatmış; oyunu karamsar bir tutumdan ziyade bir komedi unsuru olarak sunmuş;
böylece yanlışı vererek doğrunun bulunmasını istemiştir.
Oyunun yazıldığı 1966 yılından bugüne pek bir şey değişmemiş aslında. Her şeyin acımasızca pazarlığının yapıldığı günümüzde koca koca şirketler, kapalı kapılar ardında, masa başlarında evlilikler yapıp birleşiyorlar. Kapitalist bir sistem içinde bu bir derece anlaşılabilir belki. Peki insana dair unsurların, sevginin, ahlakın, yaşamın pazarlığı yapılırsa ne olur?
Siz kendi kişiliğinizle pazarlık edebilir misiniz?
Ya da vicdanınızla pazarlığa oturursanız kim kazanır?
Bazen Tanrı da yarattıkları karşısında hayrete düşebilir. |